Vaivorykštė

Performatyvus gatvės šokio spektaklis kuriamas tam tikrose miesto erdvėse. Autoriai atkreipia dėmesį, į viešųjų erdvių dabartį ir praeitį, atsigręžia į tas vietas, kurios buvo užmirštos globalizacijos, paliestos renovacijos, rekonstrukcijos ar kitų fizinių pokyčių, naujai pažvelgia į procesus miestuose.

Ilgą laiką gatvės šokio stiliai, taip pat, formavosi viešose erdvėse, o viena pagrindinių šokio funkcijų buvo galimybė išreikšti save ir sukurti paprastą pramogą praeiviams. Štai kodėl gatvė šokio ir hip-hop’o kultūra yra neatskiriama viešųjų erdvių dalis, padedanti palaikyti ryšį su bendruomene.

Pavyzdžiui, spektaklis Utenoje vyko aikštėje prie skulptūros „Vaivorykštė”, kuri miesto žmonių, buvo praminta „šašlyku”. Vieta, kur vaivorykštė-šašlykas stovi turi praeitį, kuri buvo pažymėta mirties. Ten po Antrojo pasaulinio karo buvo palaidoti išvaryti rusų kareiviai.

Šokėjai suvokia viešųjų erdvių interpretaciją, kaip šiuolaikinio meno priemonę, kurios pagalba galima megzti dialogą tarp dabartinių ir buvusių objektų ar tam tikrų aplinkybių, vykstančių tarp viešųjų erdvių ir menininko. Jo rezultatas galėtų būti naujo požiūrio į viešąsias erdvės formavimas.

Spektaklis gali būti rodomas įvairiose erdvėse bei gali būti pritaikytas prie konkrečių vietų ir aplinkybių.




Informacija

Premjera: 2015

Trukmė: 21’

Idėja, choreografija, atlikimas: Airida Gudaitė, Laurynas Žakevičius

Muzika: Meredith Monk

Projektas finansuotas: Islandijos, Lichtenšteino ir Norvegijos rezidencijų programos „QUESTIONING ARTS (EEA Financial Mechanism), Lietuvos Respublikos ir Utenos miesto savivaldybės

TURAI

Lietuva (2015 - 2020)
Islandija (Curated residencies „Questioning arts“, 2016)
Ukraina (Startup GogolFest, 2019)

Top