TIESA-DRĄSA

Šokio spektaklio esamasis laikas – tai dialogas tarp praeities ir ateities. Gyvenant globalių įvykių ir jų padarinių sūkuryje, galima pamatyti kaip susiduria du kraštutinumai – žmonių istorinė atmintis ir noras atšaukti praeitį bei viską kurti naujai. Praeityje susiformavę įsitikinimai, primestos svetimos tradicijos įsišaknija kartų atmintyje, todėl viešoje erdvėje ir net savo artimiausioje aplinkoje galima pastebėti okupacinės minties palikimą, nostalgiją laikotarpiui kuomet viskas buvo „po lygiai“. Kita vertus, vis labiau įsigalėdama atšaukimo kultūra (angl. Cancel culture), skatina atsisakyti savo identiteto, kuris susiformavo netinkamomis sąlygomis praeityje, užaugino mus tokius, kokie esame šiandien. Tokiu būdu šeimos nariai, kaimynai ar tos pačios valstybės piliečiai žengia atskirties ir net susipriešinimo link: lyg žaidime išryškėja riba tarp dviejų varžovų – praeities ir ateities, kuriose egzistuoja skirtingos tiesos, vertybės ir tikslai.

Ar įmanoma laimėti žaidimą, kurio tikslas – savo tiesoje pamatyti netiesą? O gal atsakymas slypi ne kovoje, o dialoge? Žinome tik viena – tokiam ėjimui tikrai prireiks drąsos! „Tiesa-Drąsa“ – tai daugeliui gerai žinomas žaidimas, kurį žaisti yra kviečiamas kiekvienas. Šio žaidimo taisyklės paprastos: išdrįsti pasipriešinti žaidimo-rėžimo taisyklėms ar leisti kitam nuspręsti už tave, kas yra tavo tiesa? Bet ar visados drąsa=tiesa? O gal tiesa >< drąsa? Mes visi esame šio globalaus žaidimo figūrėlės, nuolatos judančios po erdvę tarsi žaidimo lentą tam, kad savo partijos pabaigoje būtume teisingoje pusėje.




INFORMACIJA

Idėjos autoriai, choreografija, atlikimas: Ema Senkuvienė, Greta Snitkutė, Marius Eidrigevičius

Kompozitorius: Marius Eidrigevičius

Kostiumų dailininkė: Rūta Kyguolytė

Prodiusuoja: Vilniaus miesto šokio teatras „Low Air“

Recenzijos


Išmušus oficialiam pasirodymo laikui, personažai atsiduria ant scenos ir spausdami jos viduryje esančio elektroninio muzikos pulto mygtukus, juda pagal nurodytas komandas. Taip žiūrovas supažindinamas su žaidimo taisyklėmis ir netrukus vėl įtraukiamas vykdyti nurodytas komandas kartu su šokėjais. Vienas mygtuko paspaudimas ir grupė žmonių pasisuka dešinėn, kairėn, iškelia pirštą į viršų arba sustingsta. Taip paprastai yra kontroliuojama minia, kuri lengvai paklūsta ir stengiasi atlikti komandas kaip įmanoma tiksliau. Kai kuriems leidžiama net laikinai pasimatuoti dievo batus ir valdyti komandų pultą. Keletą kartų pasigirsta moters balsas, sakantis, kad dalyvavimas yra privalomas, tačiau tai nesukelia pasipriešinimo reakcijos ar neigiamos kontrolės jausmo. Nurodymai neskamba griežtai, o maloniai, pagarbiai. Todėl pasijuntu lyg būčiau lėktuve su trimis skrydžio palydovais, kurių malonus ir kartais žaismingas bendravimas nepalieka abejonių, kad privalai jais pasitikėti ir laikytis jų nurodytų taisyklių.

Miglė Janutėnaitė, Menų spaustuvės programos Scenos konTEKSTAI tekstas


TURAI

Renginių ciklas KULTŪRA Į KIEMUS (eskizas), Kaunas, 2023
Tarptautinis gatvės menų festivalis SPOT (eskizas), Vilnius, 2023
Tarptautinis šokio tinklaveikos festivalis SHARING ACROSS BORDERS (eskizas), Kelnas, Vokietija, 2023

PAMATYK GYVAI

 
Top