Mėlyna Mėlyna

Šokio spektaklis „Mėlyna Mėlyna“ yra penkių bemaž atsitiktinai susitikusių (po teisybei – kuratorių Pauliaus Prievelio ir Birutės Bagdonienės draugėn sutelktų) kūrėjų bendras darbas, kilęs ne iš planingo veiksmo, o veikiau iš laisvo interpretacinio darbo dalinantis garsiniais, vizualiniais ir judesio impulsais.

Erdvėje judantys žmogiškieji ir nežmogiškieji kūnai vykdo nuolatinį neverbalinį polilogą, kuris įsisteigia ne tik pačioje scenoje, bet ir tarp scenos bei nesceninės realybės. Tarsi atsakas izoliacijos ir atskirties kontekstui, šis vizualiai žaidybiškas darbas gali būti skaitomas kaip keliapakopis naujosios realybės tyrimas. Kiek esame laisv* kurti santykį ir pasitikėti tuo, kas  anapus kaukių ir širmų?

Kita vertus, šis darbas gali būti skaitomas ir kur kas paprasčiau: kaip motorinis, spalvinis ir garsinis naratyvas, nekomplikuojant savo dienos egzistenciniais klausimais.

Menininkai neria į tvarumo, ekologinio triukšmo, savidestrukcijos temų analizę, kurios įtraukiamos į šio spektaklio pasakojimą. Šokio spektaklis siekia kvestionuoti ribų ir distancijos sąvokas, būdus, kuriais mes artėjame prie kitos būtybės ir/ar gamtos.

Choreografija, šokis, performansas, muzikos performansas, fizinis teatras, hepeningas – visos šios disciplinos tampa kūrybinio proceso dalimi ir kūrybiniais įrankiais spektaklio pasakojimo metu.

Spektaklyje naudojami muzikos instrumentai yra visiškai perdirbti vieno iš spektaklio kūrėjų Simono Nekrošiaus, kuris yra tarpdisciplininio meno kūrėjas, aktyviai dalyvaujantis šiuolaikinio meno, eksperimentinės muzikos ir garso meno srityse. Jo kūrybinis bruožas pasižymi „pasidaryk pats“ ir „ready-made“ veiklos principais, daug dėmesio skiriant procesiškumui, tvarumui ir improvizacijai.

Kūrinyje ypatingas dėmesys skiriamas nelaimėms, klimato kaitai, maisto saugumui, poveikiui ir priežiūrai. Meninis siekis – praturtinti kūrinį tarpdisciplininiu būdu. Antropologijos tyrimas virsta spektaklio skambesiu, skatinančiu judesį tapti refleksija ir kontrapunktiniu bendravimu su publika.




INFORMACIJA

Kūrėjai: Airida Gudaitė, Laurynas Žakevičius, Ieva Lapelytė, Daina Dieva, Simonas Nekrošius.

Choreografija, atlikimas: Airida Gudaitė, Laurynas Žakevičius, Ieva Lapelytė.

Muzika, atlikimas: Simonas Nekrošius, Daina Dieva.

Dramaturgija: Kristina Steiblytė

Šviesų dailė: Povilas Laurinaitis

Garso operatorius: Julius Janukaitis

Trukmė: 40 min.

Koprodukcija: Low Air Vilniaus miesto šokio teatras, Tarptautinis šiuolaikinio meno festivalis “Startas”.

Recenzijos

„Stebint <…> įsijungė tas pats – tarytum šiuolaikinio cirko – jausmas, ir šis panašumas yra šio spektaklio stiprioji pusė. Čia dera šiuolaikinis šokis, objektų teatras (ant vielučių pamautų stalo teniso kamuoliukų gyvenimas), flirtas su žiūrovais ir atvira garso kūrimo laboratorija, o po raiškos įvairove slepiasi šiandieniniame nerimo triukšme seniai begirdėta žinutė: pasaulis paprastas kaip dukart du.”

Dovilė Zavedskaitė, Menų faktūra, 2022 02 05

Spaudoje

 

TURAI

Tarptautinis šiuolaikinio meno festivalis „Startas” (Rezidencijos eskizos pristatymas), Rokiškis, 2020
Tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Pėdos”, Anykščiai, 2022

Top